Het fijnste zinloze onding: de sapcentrifuge

sapjesEen sapcentrifuge? Een zinloos onding dat in een kastje verdwijnt en nooit gebruikt wordt, verschrikkelijk is om schoon te maken en daarbij fruit en groenten zijn om op te eten, niet om sapjes van te maken! Dat heb ik heel lang gedacht en ik wilde ook pertinent gaan sapcentrifuge! Pertinent niet! En nu heb ik er toch een en ik ben er tegen al mijn verwachtingen in superblij mee. Het is wel een goedkope en hij was ook nog in de aanbieding, want ik wilde eerst zeker zijn dat ik hem echt ging gebruiken.

Hij heeft twee weken in een kastje gestaan, maar toen heb ik hem toch maar een eigen plekje op het aanrecht gegeven naast de keukenmachine. Ik stop de onderdelen na gebruik ook niet meer in de vaatwasser, maar was ze meteen af. Nu gebruik ik hem een paar keer per week en ik duw er al mijn verlepte groenten en fruit met een plekje door.

Tot nu toe heb ik nog geen vieze sapjes gemaakt, maar dat gaat vast nog wel komen. En ik ben ook al aan het sparen voor een slowjuicer.

Het rechter sapje is appel, komkommer en munt. Het linker sapje is een voortboorduursel hierop met appel, sinaasappel, limoen, komkommer en munt. En het middelste sapje is biet, appel en gember (met een beetje munt erdoor vind ik hem nog lekkerder, maar dat had ik toen niet in huis), deze combinatie heb ik gejat van de SapKar.
De combinatie van sinaasappel, gember en wortel vind ik ook erg geslaagd.

Hebben jullie nog suggesties?

Plaats een reactie